vrijdag 1 mei 2015

Wat ik me afvraag...........

Ben ik de enige persoon, waarbij zoveel dingen, misgaan. Bij een heleboel dingen, loopt het mis. Het kan nooit eens helemaal goed gaan. Wat ik nu neerzet, zijn letters van een zwart kijker. Dat ben ik niet en bedoel ik echt niet zo. Als je me hier zit zitten, in het benedenhuis, aan de eethoek, bakkie erbij, het echte heerlijke Spaanse leven, zo heerlijk. Zo, het zwartkijkers gedeelte weer recht gezet.
 
Betreft het misgaan, neem nou het prepensioen, waar Norbert recht op heeft. Ik ben daar haast 2 jaar mee bezig geweest. Nor wilde na een half jaar al afhaken, maar ik ben door gegaan, 2 jaar, toen, ook door Norbert ben ik afgehaakt. Geheel tegen mijn gevoel in, het liefste zou ik er direct weer induiken. Ik heb het gevoel, ik weet het haast we zeker, dat ze ons een oortje willen aannaaien.
Het gevolg is, dat we dat prepensioen er graag bij willen hebben. Het is namelijk zo, dat als we het prepensioen ontvangen, dit niet van mijn AOW Partner toeslag afgaat. Dat geld gaat zo in het zakkie. Dat heeft de SVB me verteld en de brave man daar zegt, je hebt er recht op. Er zijn een heleboel Nederlanders in Spanje die er mee bezig zijn, maar zover als jij bent is er nog geen een. Zit ik weer te zeiken over iets wat ik vorig jaar september al heb afgesloten!!??
 
Vervolgens een ander probleem. Toen we in maart in Nederland waren, waren we het internet gebeuren helemaal zat. Hup, open die knip. Ziggo adverteerde met 6 maanden voor 30 euro per maand, daarna 42 euro. Duurt normaal 3 weken, maar met wat paaien binnen een week super internet. Toen de monteur er was en vroeg, geen telefoon? Dat kost maar 3 euro per maand. Toen dacht ik, de eerste 6 maanden kost het je niets, dus waarom niet? Ja we willen, direct met ziggo gebeld en dat was geen probleem, maar dat kon volgende week pas. Dan zouden we nog 3 dagen in Juliana dorp zijn, maar wat maakt het uit, we betalen alleen de maand oktober die 3 euro extra. Dan hebben we van de winter ook gewoon vaste telefoon.
Helemaal voor zijn rood kopere, totdat de rekening vorige week kwam. Twee en een halve maand A 45 euro
Direct een reaktie gestuurd, kregen we bericht terug dat we het contract verandert hadden. Ik heb de zelfde dag gebeld, toen de monteur er nog was, om de telefoon er bij te laten zetten. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt. Gisteravond kreeg ik een mail van Ziggo met de vraag of ik tevreden was met de afhandeling. en of ik een cijfer over de afhandeling wilde geven. Dat wilde ik wel, een vette 0 heb ik gegeven. Toen moest ik uitleggen waarom, en dat ik heb ik netjes, ja echt netjes gedaan. Wel een beetje pittig natuurlijk, maar vliegen vang je met stroop en niet met azijn. Als dit verkeerd afloopt dan krijgen ze een echte ' Paula ' mail van me. Nou die zijn niet mis, dat kan ik je wel vertellen.
 
Als dit nou al je pech is, wat zeur je dan mens, zou je denken, maar ik ga morgen hier mee verder.
 
Ik heb uit de flat in Denia 2 stoeltjes gehaald en daar vorig jaar nieuwe neer gezet. Nor wilde direct al weggooien, maar Paula kennende echt niet. Van de week kwam Cor nog langs met een auto vol voor de vuilnis. Appie zei, rij eerst even langs Paula. Je begrijpt het al, groot deel ligt nu hier. Sorry, ik zie overal wat in,
Maar verder over de stoeltjes, eerst gister een nieuw sprei voor ons bed gemaakt en toen de stoeltjes bekeken. En zie wat er van is geworden. Een is er nu zo goed als klaar,en daarna ga ik aan de andere beginnen, voor in het beneden huis. Daar staat ook een stoel die ik niet meer schoon kan krijgen en ook niet, denk ik, meer kan bekleden, dus daar moet het andere stoeltje staan.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten