zondag 17 juli 2016

Van voren niet weten, dat je van achter nog leeft.

Kent iemand deze uit drukking, of is dit puur zaans. Wij zijn allemaal 70gers. Ik hoop dat iedereen zich hierin herkent. Want het is met mij wel treurig op dit moment. Vooral als je met dingen bezig bent, waar veel papieren bij zitten. ik sprak van de week iemand, ook een 70 er, die heel goed en lekker kan koken.die kreeg een gast en wist dat de eter hier heel gek op is. Dus het heerlijke gerecht gemaakt, maar toen het op tafel stond, zag het er heel anders uit dan normaal. Wat heb ik nou aan mijn kar hangen? toen kwam ze er achter, dat de ovenschotel, de saus miste, die er overheen moest voor hij de oven ingaat. Nee, ik noem geen naam, maar over wie dit gaat, herkent zich zelf direct.

Zelf ben ik geen haar beter, constant ben ik van alles kwijt. Ik mijn grote handtas, zit een kleinere. Samen hebben ze zeker 10 ritsen. Regelmatig haal ik 3 x alles leeg en heb ik nog niet wat ik zoek. Ik word er helemaal peu de veu van. Er paar dingen die me in de laatste 4 dagen zijn overkomen. Ik ben mijn dure leesbril kwijt, een echte van de opticien, niet meer te vinden. Ik was eer gister bij de koopjes Chinees en de grote tas, incl de kleine tas, mee. Maar ik had weer eens te kort geld bij me. 9 euro, daar doe je niks mee, maar een pasje, zit er ook nog ergens. Alle pasjes bij elkaar keurig in een anti diefstal doosje. Maar achter welke rits van de 10 zit het nou? Gewoon de tas op de toonbank legen, dan kom ik hem zeker tegen. Zo gezegd, zo gedaan en dat werkte. Betaald, ik zou de bon goed bewaren, omdat ik een hondenkleed gekocht had, die ik misschien wel wilde ruilen. De bon zijn plekje gegeven? Me tas weer gevuld en op naar huis. Nou bekeek ik het oude kleed eens goed en dacht, een sopje doet wonderen. Dat heb ik dus gedaan en hij was weer als nieuw. Dus het andere kleed weer terug naar de Chinees. Maar waar is de bon? Zeker weten dat ik hem bewaard heb. De tassen met de 10 ritsen tevoorschijn gehaald, alles er uit gehaald en weer goed gezocht. Nada, nergens te vinden. ..t. Maar bij de Chinees in Pedreguer doen ze niet zo moeilijk, dat gaat wel lukken.

Dat soort dingen overkomt gelukkig iedereen wel eens.

We hebben voor de Nederlandse gasten een Spaanse telefoon met bel tegoed, die we regelmatig moeten bij laden met geld en dat doen we ook. Er staat op dit moment iets op van 70 euro, omdat niemand hem gebruikt. Nu gebruik ik hem, tot het geld op is en dan laten we het het nummer verlopen. Maar........ Nu ben ik de telefoon kwijt? Weer de 10 ritsentruc toegepast. Nada, nada. Toen werd Norbert bij de hand en ging het nummer bellen. 36 rondjes om jet huis, in het huis en bij de auto, weer nada. Toen zag ik even het licht, de telefoon heeft een schutkleur, de kleur van de toonbank van de Chinees. Hij moet daar liggen, het kan niet anders, dus vanmiddag, het hondenkleed terug brengen en telefoon ophalen.

Het zelfde geld voor namen, moeder Maria, ik vergeet altijd namen, zelfs van mijn naaste familie.
Of ik kan niet op een woord komen in het Nederlands, dan ga ik heel interessant doen en zeg ik, ik weet niet meer hoe dat in het Nederlands is. Dat is natuurlijk helemaal niet zo, zo verspaansd ben ik natuurlijk niet.

Betreft de computer, ik kan daar redelijk goed mee overweg. Van de week moest ik 2 lijfrentes afkopen, ik vond het wel handig om alvast een formulier van 9 blz. uit te printen, in te vullen in klad en daarna voor het echie. Goed bedacht, dacht ik nog. Maar het eind van het liedje was, nadat ik alles voor het echie, had ingevuld, was het hele zootje door elkaar geraakt. Kijk met zoiets komt je hersen inhoud wat te kort, voor ik alles weer op de rit had, was er, ik schaam me dood, een dag voorbij. Ik dacht, dit is niet normaal. Zo iets simpels en dan er zo een zootje van maken. Maar ik heb het nu weer op de rit. Nu zit ik weer met een papier massa, betreft de bruto uitkering. Dat moet je aanvragen bij de belasting buitenland in Heerlen. Dat is het zelfde probleem, maar dit gaat maar om een aanvraag. Staat er in gewoon Nederlands, maar bevoordeeld, bent u met het hele gezin vetrokken? Wanneer zijn de andere Fam leden weer naar Nederland vetrokken en waar wonen ze nu. Adres enz invullen, huur of koophuis? Wat een geseik allemaal. Er zijn meer van dit soort keurig in het Nederlands gesteld, die ik verkeerd lees, denk ik. Vandaag een rustdag, mijn hersens even rust gunnen en morgen met frisse moet, hieraan beginnen. Maar wat ik met dit blog wil aantonen, dat ik ze toch niet meer allemaal voor 100% op een rijtje heb. In de goede zin van het woord natuurlijk.

 

 

 

 

3 opmerkingen:

  1. Leuk hoe je zegt dat Norbert bijdehand werd. In ieder geval de telefoon gevonden! Die van mij was afgelopen week nog kapot trouwens. Gelukkig ook al gemaakt gekregen bij de telefoon reparatie. Leuke post overigens!

    BeantwoordenVerwijderen