donderdag 23 juli 2015

Brand in Pedreguer.

Het is verdikkeme de hele dag, al dagen windstil, bij een temperatuur van 36 graden. Binnen zitten en af en toe naar buiten om te plonzen en dan snel weer naar binnen op de bank. Nu hoor ik al een uurtje helicopters, maar ik zie ze niet. Ook luide brandweer geluiden en die stoppen dicht bij. Dus er moet iets loos zijn en dichtbij. Het is 36 graden, zit binnen en te lam om op te staan, hoogstens om even een duik te nemen en dan weer snel naar binnen. We zitten al dagen zonder wind en nu begint de wind aan te trekken. Norbert snapt niks van me, vooral omdat het hier in de buurt moet zijn. Normaal had ik al in de auto gezeten. Dus goede raad is duur, dit keer niet, ik gooi het op Facebook en bingo, binnen 5 min. weet ik van de hoed en de rand. Brand net achter het dorp. Het begint al harder te waaien, das niet best, gelukkig voor ons, de andere kant op. Het lijkt wel of iedereen op dit moment op facebook zit, want iedereen reageert direct.
Het is toch niet te geloven, binnen 3 kwartier, ben ik geheel op de hoogte van alles.
Compleet met foto's en het laatste nieuws, het brand nog steeds.
Deze foto is genomen, bij het tankstation, bij de rotonde in het dorp. En even later zijn jullie in Nederland geheel op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten