zondag 24 mei 2015

Ik zit de hele dag op mijn kont of.........

Het is echt zo, het is bij mij hop of drop. Maar als ik dan overeind spring, pak ik van alles aan. Ik wil dit en ik wil dat, dan ben ik overal mee bezig en vlieg de tegen de muur op. Het zelfde verhaal is het met mijn iPad, daarom duurt het smorgens zo lang voor ik in de kleren zit en klaar ben voor de dag. Op mijn padje begin ik met de krant, het weer, Spanje forum, wonen in Spanje, blog van Edwin en Cokky.
Maar als ik bij voorbeeld zoek naar vlekken op de kast, zit ik zo weer ergens anders en de vlekken raken naar de achter grond. Die vlekken zitten er trouwens echt. Ik heb geloof ik nog niet verteld dat we (een aard beving hebben gehad ) ik zat van de week beneden, Nor was weg en ineens hoorde ik bij me boven of het was bij de buren, want daar was ook veel lawaai, een gerommel en een klap, niet normaal. Is dus bij de buren er is bij mij niemand boven. Ik terug in de ruststand en genieten van het mooie weer. Een paar uur later komt Norbert thuis en zegt, ben jij al boven geweest, nee dus, wat dan? In onze gesloten boekenkast, zijn planken aan de schuif gegaan en ingestort. ( natuurlijk niet door een aardbeving ) maar er stonden 3 flessen drank in, met een laagje drank. Die staan er al maanden in. De hele handel naar beneden geknald.
Overal lag glas door de hele kamer en zelfs in de slaapkamer. Norbert had alles al opgeruimd voor hij naar beneden kwam. Nu zitten er op de houten boekenkast overal witte drank vlekken, die er niet gewoon af gaan. Kijk daar ga ik alweer, waar had ik het ook weer over? O ja, dat ik weer overal tegelijk mee bezig ben.
Nor is op het zijterras bezig, heel veel struiken weg gesnoeid, we hebben er een groot stuk tuin bij. Daar gaan we in het najaar mee verder. Ik ben het terras aan het gezellig maken, zonder nieuwe planten, dat doen we wel als we terug van vakantie zijn. De patio boven, bent ik ook aan het tuttelen. Daar staan blauwe plastiek stoeltjes, al 20 jaar oud, moesten al lang al weg, maar we zitten er nooit en er staat wat denk ik dan. Toen ik ze kocht, waren hier haast geen plastiek stoeltjes te koop in Spanje. Een vriendinnetje had een tweedehands winkeltje, met spullen uit Nederland, liep als een trein. Allemaal eiken meubels, die Spanjaarden waren er gek op. Bij haar toen 8 stoelen gekocht voor omgerekend 4 gulden per stuk. Spek koper was ik. En deze stoelen stonden er gister nog. Ook op het zijterras stonden ze. Op naar de Chinees en 7 nieuwe stoelen gekocht, waren toch 10 euro goedkoper dan bij een andere winkel. De woonkamer, daar ben ik ook mee bezig, maar wat je wilt, dat moet zachtjes binnen komen, dus boekjes kijken en dan komt er af en toe wat binnen. Het schiet al op. Cor die kwam gister langs en storte haast ter aarde, die kleur vreselijk. Nu is mijn gedachte, bij deze kleur blijven en dan, een boven stoel naar beneden, dan gooi ik er toch een grote eye-catcher in. Geweldig lijkt me dat, dus ik gister naar Cor een paar knal stoelen gestuurd, zijn reaktie, gaaf , maar eerst die schoorsteen in een andere kleur, dit is vreselijk. Dat is nog lang niet alles, ga er morgen wel mee door. Dus nu in de hoefjes.
 
Heftig, sorry Cor, het blijft nog even tot ik de hela kamer klaar heb.
Deze zou "kunnen"
Deze is ook wel heel heftig, maar te duur.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten