dinsdag 27 mei 2014

Daar gaat ze......

Het zit er weer op, we hebben het heel gezellig gehad. We zijn een keer uit eten geweest en voor de rest, thuis gegeten. Dat was eigenlijk best gezellig. Voor Marja was het in het begin van, schiet mij maar lek. Maar naderhand kwamen er toch wat dingen boven drijven. Norbert was naar, wat vroeger " malle Pietje was " geweest. De knecht die toen bij hem werkte heeft inmiddels de zaak overgenomen, toen Nor vertelde dat Marja er was, wilde hij haar graag zien. Vroeger was het een piep klein ouderwets winkeltje die van alles verkocht. Dus toen ze de bistro begon, had ze van alles nodig en daar vaste klant. Hij wist alles nog, van Claudia haar kleine dochter van, toen 4, blauwe ogen, blond haar daar zijn de Spanjaarden gek op. Ook zijn vader kende Marja, die woonde achter haar. Dat was even hartstikke leuk. Nu zijn we een weekje samen, dan komen Nel en Hans, waar we erg naar uitkijken. We gaan 4 dagen op stap, zoals ieder jaar, nu naar Cantabrie, daar is het heel mooi en groen. Ja groen, dank je de koekoek, iedere keer als we naar het weer daar kijken regent het. Nu ook weer 4 dagen regen. Maar tegen de tijd dat wij komen is het vast mooi weer. Je moet toch ergens in geloven. Nou eens kijken of ik er een foto van Marja bij kan plaatsen.

1 opmerking:

  1. zo lieve Paula en Norbert, mijn vorige bericht is niet aan gekomen, dan proberen we het nog maar een keer.
    Langs deze weg wil ik jullie hartelijk danken voor de geweldige gast vrijheid, heb me zeer welkom gevoelt, ben zo verwend, iedere dag heerlijk gegeten, prive zwembad een luxe hotel is er niets bij.
    bedankt.
    de dag dat ik naar Spanje zou afreizen begon met de trein die niet naar Eindhoven ging, de service van de NS ging ver met een Taxi ben ik gratis naar het vliegveld gebracht, het vliegtuig is veilig geland dus kan er niet over vertellen (gelukkig) airport Valencia was ik niet zo aan het opletten als een kip zonder kop liep ik achter de mensen aan, voor dat ik er erg in had stond ik tussen de kussende mensen, dat was ook het moment dat ik weer wakker werd, mijn koffer tja, die had ik dus overgeslagen en terug naar binnen kan niet, ik moest wachten op de Swiss service van de airport, gelukkig liet dat niet lang op zich wachten tot mijn koffer toch weer met me verenigd werd.
    Norbert stond al op me te wachten om me mee te nemen naar Pedrequer,
    tijdens de rit naar huis was niet veel te herkennen het was al donker,
    Paula zat al op me te wachten, het was wel erg leuk om elkaar weer eens te zien, na wat te hebben geklets was het tijd om naar mijn onderkomen te gaan, was wel een verassing een heerlijk huisje onder het huis, wat ze ooit uitgehakt hebben, met een zwembad er voor, wie wil dat niet,
    dat ik heerlijk geslapen heb in dat mooie huisje is wel duidelijk, ik ben een vroege vogel en kon dan ook heerlijk genieten van de vroege zon om zo vroeg al te zwemmen was het nog iets te kil voor, in de middag was het heerlijk om dat wel te doen.
    na een paar dagen vertelde ze dat er ook een infrarood cabine was, ook daar heb ik in de ochtenden heerlijk in gezeten, luxe hoor.
    dan moet ik het nog even over de maaltijden hebben, iedere dag een overheerlijke diner met de verzorging van Norbert wijntje er bij en zo maar aanschuiven, als dat geen verwennerij is.
    Nog een dagje uit eten geweest in Gata, Chinees.
    dan had ik plotseling bezoek van de kok uit Rattetoulle, het was jammer dat hij niet wilde koken, wel wilde hij mijn pisangnootjes hebben, nou dat kan dus niet Norbert heeft hem dan ook de deur gewezen.
    dagje Pedrequer waar ik Fabian (zoon van Opa Vincente en hulpje van Fretteria Michael ) ontmoete, hij vroeg dan ook naar Claudia, hij kon zich nog zo goed herinneren de gesprekken tussen Claudia (4 jaar) en Opa, Claudia die geen woord Spaans sprak en Opa, als je naar ze keek hadden ze grote pret.
    aan het einde van deze vakantie kan ik zeggen dat er vele herinneren terug gekomen zijn maar de meeste zijn weg.
    om kort te gaan heb ik een fantastische vakantie gehad, en dat alles door Paula en Norbert.
    HARTELIJK DANK DAAR VOOR.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen