woensdag 24 juli 2013

Fam. uitbereiding.

We hebben weer een nieuw lid in onze grote Spaanse familie. Varon heeft een zusje gekregen en is daar heel erg blij mee. Volgens Jong-Fo heeft Varon een half uur boven Fleur, zo heet ze, staan te kwijlen.

Is het geen drolletje, om verliefd op te worden. ( ben ik al, zonder haar gezien te hebben )

Het zijn in Spanje, nu echt Spaanse temperaturen, 34 graden. Nu begint het een beetje teveel te worden. Geen wind, dat is het probleem. In augustus, net als begin juni, komt het zonnetje de naya binnen. Met de triangel kunnen we nog wel een schaduw plekje vinden. We zitten nu te denken, nog een triangel, voor de naya hangen, naar de overkant van het zwembad spannen. Dan hebben we er ook nog een gratis, half overdekt zwembad bij. Ik denk niet dat dat gaat lukken, omdat je met harde wind, hem binnen moet halen. Toch maar kijken of er wat in een aanbieding te versieren is.

Ik heb gister de halve dag aan de telefoon gehangen, met diversen afdelingen van de SVB in Nederland. We schieten namelijk niet op met de aanvraag voor Norbert, betreft de vervroegde AOW uit Spanje. Nederland heeft het afgekeurd, maar dat is normaal, dat wisten we van te voren. Dus Norbert zegt, klaar is Clara. Ik ben het er niet mee eens, niks geen klaar is Klara. Van het inss hebben we niets gehoord, dus ik zeg, de inss moet ons afwijzen, dan weet ik genoeg. Nu een aantal keer bellen en nog wat gevonden te hebben op internet. Weer de afdeling gebeld die het heeft afgewezen, dit keer iemand anders. Die heeft de aanvraag van Spanje, nog een keer goed door gelezen en zegt hier klopt iets niet. Dat had ik ook al bedacht. Spanje had Nederland gevraagd om een bepaald formulier, en daar zit de fout, Nederland heeft dat niet naar Spanje opgestuurd. Zodoende hebben we van Spaanse kant geen bericht gehad. Toen Norbert de papieren inleverde in Spanje, hebben ze alles nagekeken, alles goed, fijne pensioen tijd zeiden ze nog. Volgens de boekhouder van Nor, hebben we er geen recht op, dat zou kunnen, maar dat wil ik graag van de inss horen. Bij een andere afdeling van de SVB die ik aan de telefoon had, wisten ze ook van het bestaan, van het vervroegde AOW in Spanje. Zelfs wist die dame te vertellen van mensen, rond de 50, die het hebben gekregen. Dus dat gaf de burger weer heel veel moet. Ze sturen vandaag de papieren naar Spanje, dus ik ben heel nieuwsgierig, hoe dit gaat aflopen. Niet geschoten is toch altijd mis hè. Wat ook lekker is, dat als we het krijgen, verlies ik niet de partnerbijdrage die ik voor Norbert bij mijn AOW krijg. Ja, het gaat nu tijd worden, om de financiën op een tijdje te zetten.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten