vrijdag 14 september 2012

Op naar het volgende, om te regelen.

Na vorige week onze nieuwe kleinzoon te hebben bewonderd, een lekker kereltje, storten we ons weer op de volgende uitdaging. Het is gek met mij, ik moet een uitdaging in het leven hebben, dan draai ik het beste. Toen ons winkelcentrum in de as werd gelegd, spoot de adrenaline  door mijn lijf. Niks treuren, wat erg, hoe moet dat nou enz.  Een jaar of 3 voor onze brand, was het winkelcentrum in, ik niet meer weten welke plaats, o ja Amstelveen. Gewapend met potlood en papier, zijn Wil, de bakkerszaak, en ik, naar Amstelveen vertrokken. Mijn mening is, als iemand je advies kan geven, zijn dat de mensen die dit hebben meegemaakt. Wij kwamen uit bij de juwelier, waar op dat moment de minste mensen stonden. De man stond met tranen in de ogen, na zoveel jaar te vertellen. Zijn klanten liet hij staan. Overal waar hij het over had, had ik zoiets van, schiet mij maar lek. Ik heb alles opgeschreven, ook betreft de verhuurder en de gemeente, waar we op moesten letten en natuurlijk ook de verzekering. Tijdens dat hele proces van de brand en de afwikkeling daarvan, bleef ik allert.
Iets wat me achteraf mijn kop heeft gekost. Alles wat de juwelier ons vertelde heeft uiteindelijk zijn plek gevonden. We hebben heel veel aan zijn adviezen gehad. Ik kreeg als enige huurder geen intensie verklaring van de verhuurder. Achteraf  was dat omdat ik te lastig ben geweest, nou dat was ik ook wel. Tijdens 2 processen die ik had aangespannen tegen Dela, daar win je natuurlijk nooit van. Moest de nieuwe huurder van de bloemen winkel SLEUTELGELD betalen. Andere nieuwe winkeliers die ook in het nieuwe en grotere centrum kwamen, niet hoefde te betalen. Bij navraag van de nieuwe huurder, zeiden ze rustig, dan zijn de proceskosten die moesten maken voor het proces van mevr. Kok.
Wat een stelletje lapswanzen. Maar hier gaat mijn blog niet over, het gaat over de uitdaging  die ik moet hebben. Hierboven was er dus een en ik vond het heerlijk. De brand was natuurlijk een trieste toestand. Mijn uitdaging is nu, om zo goedkoop mogelijk een onderkomen te vinden voor 25 Fam. leden, voor het weekend volgend jaar. Eten, leuke dingen en dat alles zo goedkoop mogelijk. Deze foto klopt voor geen meter. Dit is een gezellig feestje bij Herman. Aan de andere kant is deze hele bubs, eigenlijk ook Fam. Zo voelt het tenminste wel. Onze Spaanse Fam.
Dus is mijn pattekind alweer een paar dagen overspannen, van de uitdaging, die ik nu weer aan ga.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten