zondag 24 april 2016

Nieuw tijdverdrijf?

Ik heb al een tijdje niets aan mijn blog gedaan. Maar ik heb het druk. Dit is een uitspraak die nergens op slaat. Je hebt het nooit te druk om iets te doen. Het gaat erom wat je belangrijker vind, je blog schrijven, of met je nieuwe tijd verdrijf bezig zijn.

Ik kan namelijk van alles en iedereen gebruiken. Als er iemand iets weg gaat gooien, komen ze eerst bij de vuilnis vrouw van de Monte Pedreguer aan bellen. En ja, deze moeder kan altijd van alles gebruiken, al heeft ze er eigenlijk helemaal niets aan. Zonde om weg te gooien toch?

Nu staat onze hele schuur vol met zooi, wel toevallig, geprijsd en verpakt in dozen. Ik hen een grote tafel, nieuw gekocht, een kleding rek, dus ik kan zo naar de zondagmarkt in Pedreguer. Ik denk dat alles er al 2 jaar staat, als het niet langer is. Maar...... Ik moet daar voor om 6 uur voor in de start blokken staan. Om eerlijk te zijn, die tijd van 2x in de week, 35 jaar lang, om half 5 op te staan heb ik gehad. Maar om alles in de schuur te laten staan, dat schiet niet op. Nu heb ik een verkoop site ontdekt, er staat heel Spanje op, maar begint bij 1 km om ons heen en gaat dan steeds verder weg.

Ik heb er al 10 dingen opgezet, sinds van de week en 3 dingen verkocht. Nu had ik boven op mijn balkon, waar ik haast nooit zit, stoeltjes staan met een tafeltje, stond heel gezellig, maar de stoelen waren behoorlijk rotto. Naar beneden zegt Nor, dit kan je niet meer verkopen. Ik kreeg een berichtje uit Gandia, 35 km hier vandaan, die zou ze zaterdag komen halen. Nor de pest in, dat kan je niet maken, ik wil dat je die man een bericht stuurt, dat ze todo roto zijn. Paula kennende, dus echt niet he. Kwam de man gister ochtend, muy bien, perfecto. Betaalde, wurmde de stoelen in de auto en op naar Gandia. Paula weer 15 euri rijker. Belachelijk zegt Nor, als je nou armlastig ben, kan ik er me wat bij voorstellen. Je moest je schamen. Maar ik doe het niet voor het geld, dat doet me niks, maar voor het handelen. Er is nog niemand, die aan het afdingen is geweest, terwijl ik zelf niets anders doe. Onze oven magnetron, die kan je niet zo goed meer op graden instellen. Toen zag ik er staan voor 50 euri, bied 40 en ja, morgen halen we hem op. Ook heb ik voor 10 euro een Dolce Gusto espresso machine gekocht. Voor in de flat in Denia. Hoeven de huurders niet meer die vieze filter koffie te drinken. Ik daar ook een Senseo staan, maar die vind ik ook niet zo lekker. Dan staat er nu ook een espresso machine, alleen de cupjes zijn natuurlijk hartstikke duur. 16 stuks voor 4,95. Maar dat in onze zorg niet. Ik had me vandaag voor genomen de zon in te gaan, daar is de laatste tijd ook niets van gekomen, maar ik zit nu bij het zwembad en ik kan het wel vergeten, het is bloedje heet. Dus de dag maar onder de naya, met een boek verder door brengen.

Prachtige monitor voor slechts 20 euro. ( de andere die ik had was kleiner en verkocht voor 15 euro )

Mooie hippe vaas, 1 meter hoog, voor 5 euro.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten