maandag 4 april 2016

Verwonderen

In deze af en toe bananen republiek, af en toe, verwonder ik me ook wel eens. Eigenlijk hierover verwonder ik me al 30 jaar. We hadden de flat schoon gemaakt en gingen nog even een bakkie doen, op het pleintje aan de overkant. Alle winkeltjes waren open, het zijn eigenlijk alleen maar kroegen. Maar op het pleintje is een vrij grote vijver. Wanneer je daar ook komt, in de zomer of het voorjaar, je ziet daar nooit rommel in drijven en het water is altijd helder. Daar verwonder ik me iedere keer weer over, ook nu weer. Ik vraag me af of dat in Nederland ook zo zal zijn. Jaren terug was er op het pleintje de beste disco uit Denia en hartstikke druk, ook toen lag er nooit iets in het water.

Het lijkt aan de voorkant wat troebel, maar dat is een tekening van mozaïek, maar verder op is het helder.

Een paar maanden geleden zag ik in mijn agenda staan, rijbewijs verlengen, toevallig kwam die dag, een kennis van de berg, langs met papieren, die hij per post had gehad, voor het verlengen van zijn rijbewijs. Hij had er wat vragen over. Toen dacht ik, als hij het over de post krijgt, krijg ik dat ook en ik moest pas verlengen op 4 april. Dus we wachten de post af. Eergisteren had ik mijn rijbewijs nodig voor mijn aanvraag van een andere provider. Toen keken we naar de datum 4 april en ik kreeg een rolling. Maandag rijbewijs verlopen, ik zag mijn geest al dwalen, opnieuw alles doorlopen, dat gaat zakken op alle fronten. Nu is het vandaag, 4 april, weer eens een feestdag van een of andere heilige, dus heel veel gesloten. Ik ben er heen gegaan en er zat een meisje dat vertelde, gesloten, feestdag. Ja maar, morgen is het verlopen zei ik. Paulina, ga maar zitten ergens koffie drinken en kom over een half uur maar terug. Ik dacht, dat doe ik niet, straks zit er een ander en die zegt, we zijn gesloten kom morgen maar terug. Mag ik hier wachten, ja dat kon ook, heeft u WiFi voor me? ja dat kreeg ik ook. Zo kwam ik het half uur wel door. En ja hoor, alles lukte. Ze maakte een pasfoto, keurde hem af, en nog een, maar ik zag het zonder bril niet zo goed. Ze had even daarvoor gevraagd, draag je een bril? Nee, dus ik kon nu niet zeggen, ik moet mijn bril even pakken ik zie het niet zo goed. Toen de foto maar goed gekeurd. Nu een papier in mijn tas, waarop staat: rijbewijs in de maak. Gelukkig alles klaar. Ze hadden wel per post de formulieren gestuurd, maar er stond geen buzon nummer bij mijn gegevens, daarom is het niet terecht gekomen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten