zaterdag 2 april 2016

Af e toe denk ik, zitten we in een bananen republiek?

Het word al erger en erger. We zijn er nu achter, dat deze internet ongein, te maken heeft met o.a Windows 10. Omdat we zoveel problemen hebben met het overstappen van bepaalde dingen, hebben we een paar jaar geleden biede gezegd, dit loopt, we veranderen nooit meer. Ik heb zelf, de stoute schoenen aangetrokken en heb voor mijn mobiel een ander contract afgesloten.ik had op mijn mobiel, internet en bellen voor 20 euro excl btw. Dat hebben ze nu verhoogd naar 23 euro per maand. Dit word me te gek, nu heb ik wat gevonden, internet 500 mb en 40 minuten bellen in de maand voor 6 euro. Internetten doe ik eigenlijk alleen thuis met WiFi en bellen doe ik ook niet zo veel. Zodra ik het heb, ga ik Movistar afzeggen. Als ik niet van af kom, contract is allang al afgelopen, betaal ik een jaar lang 6 euro, voor jan met zijn korte achternaam.

Nor moest even wat scannen voor mijn nieuwe provider en dat lukte ook al niet meer. Ik wilde naar Nederland bellen via Skype, lukte ook niet meer. De speet test lukte ook niet meer. Maar het probleem met de telefoon en adsl, mag Norbert opknappen. Hij wil niet overstappen, maar zo kan het niet langer. Het is toch niet normaal op ons huidige contract staat dat we 10 mb krijgen en we hebben 0,35 of af en toe zelfs 0,02.

 

Slaat nergens op, maar dit was onze woonkamer, in het Fam weekend. Heel simpel, maar toch gezellig.

 

We gaan het huis verven, maar wat voor kleur. Voor een man is dat meestal simpel, we hebben een goede kleur, dus smeren we dezelfde er weer overheen klaar. Voor een vrouw is dat heel iets anders. De kleur die we nu hebben, heeft haast iedereen, dus wil ik iets anders. Dat word een probleem, er is niemand die zo moeilijk een besluit kan nemen. Eind van het liedje is, 2 proef kleuren mee naar huis. De ene iets lichter dan we nu hebben, iets minder geel. De andere is heel licht grijs, het lijkt een domme kleur, maar zelfs Nor vond het mooi, toen we een proefstuk hadden gedaan. Ik vond het een super aparte kleur maar...........daar komt ze weer. Bij het zwembad staan 3 palen om de naya overeind te houden in de Tosca kleur en ook rond om de ramen hebben we lijsten laten maken in de Tosca kleur. Weer een probleem geboren. Op internet heb ik een programma gevonden, dat je een foto van je huis kan nemen en dan uit 1900 kleuren kan kiezen, wat het mooiste staat bij huis en omgeving. Nu heb ik 5 foto's gemaakt en ga het uitproberen met de kleuren die ik nu heb. Alleen hebben we daar internet bij nodig. Ik koppel alles en iedereen af, dat alles wat er aan internet is, alleen voor Bassie haar laptop is. Dat Cor hier van de week was, zei hij nog, wat jij hebt, dat mag geen internet heten. Nu belde ik hem, en wat denk je, bij hem is het nog slechter dan bij ons. Hij heeft een andere provider, dus dat betekent dat we hier op een stuk bananen republiek wonen. Maar ja, brand is erger, we lossen het wel weer op, maar vrolijk worden we hier niet van, een brok irritatie en ergernis.

Lekker blauw luchtje he. Maar de wind is beneden behoorlijk aanwezig.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten