donderdag 15 oktober 2015

Vogeltje wat zing je vroeg.

Wat me opvalt de laatste tijd, dat er zoveel vogels zijn. Smorgens vroeg zitten er al een aantal mussen op de paaltjes bij het zwembad. Eerst heb ik havermout vlokken op het randje gestrooid en maar zitten wachten. Ze vlogen alleen maar langs, hebben volgens mij vroeger van die vieze havermout pap met die vette vellen moeten eten. De volgende dag kleine stukjes witbrood op het randje gelegd, ook dat lusten ze niet, maar geen probleem, we hebben Rafa nog. Jammer, ik vind het zo gezellig, nu we beneden zitten, kan ik het allemaal mooi bekijken, vind ik gezellig. In Julianadorp hebben we bij action ook een vogelhuisje gekocht, schattig, maar een probleem, het is een sierhuisje, met een gaatje, zo klein dat er geen vogel ik kan. In de supermarkt of bij Chinees eens kijken, die hebben vast wel wat. Verder horen we vaak een duif koeren. Dat is het voordeel dat we beneden zitten, hier zie je nog wat. En vooral ik, ik zie en hoor altijd alles.

Gister was er in een huis, dat op dit moment niet verhuurd is, mensen, de deuren stonden open.
Eerst was er een verkoper uit Pedreguer, die zijn werk niet goed deed. Nu is Tong-sja, een kennis van ons, de verkoper. De oude verkoper, wilde de sleutel niet terug geven, dus Tong-sja had gevraagd, als jullie er mensen zien, geef even een gilletje. Ik heb dus al een paar keer een gilletje gegeven, nadat ik met de verrekijker heb gekeken, wie er was. Meestal was Tong-sja of haar man er bij. Maar van de week, 2 mannen alleen, dus ik aan de bel trekken. Achteraf waren het kopers, die nog eens wilde kijken, vertelde ze Tongsja, toen ik haar belde.

Als alles meezit ben ik volgende week onder het mes geweest. Ergens heb ik nog wel twijfels, ik ben op dit moment heel goed, dus zonde om een mes in mijn lichaam te zetten. Ik weet het niet, misschien komen die galblaas aanvallen nooit meer terug. Aan de andere kant, er zit een grote steen en een heleboel kleintjes, daar kan ik niet om heen. Er zijn een hele boel oudere mensen die dat hebben,  maar die  daar nooit last van hebben. He, nou betietel ik mezelf als een ouder mens, en dat ben ik natuurlijk ook. Tja, ik weet het niet, wat ik wel weet is dat er Leverfuncties zijn die niet naar behoren werken, lever, galblaas en darmen, dat is een pot nat.
Dus als de galblaas er uit is, zijn de Leverfuncties waar schijn ook opgelost. Ik word er gek van, dat als ik bij een arts ben, hij vraagt, drinkt u veel? Tjonge, tjonge, een glas rode wijn per dag, op een feestje nooit meer dan 2 of 3 de rest water.

Het is nu half negen, zonnetje schijnt en de mussen zijn er weer. Een mooie dag voor de boeg.
Vannacht weer hevig liggen dromen, dan word ik altijd rot wakker, dan ga ik er maar uit, anders begin ik gewoon weer aan een nieuwe zware, vaak rot droom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten