maandag 31 augustus 2015

Het blijft maar door gaan, er komt geen einde aan deze hitte.

Het is echt niet normaal, zo warm is het nog. Iedere dag zitten we nog boven de dertig graden. Als we nou nog wind hadden, maar die is er niet meer. Een paar zomers geleden vlogen de glazen en de kopjes van tafel, zo erg was het. Je kon er de klok op gelijk zetten, tussen 13.00 en 14.00, iedere dag. Zelfs Norbert heeft er moeite mee, terwijl je hem in het verleden er nog nooit over gehoord heb. Noe zeg ik in het Spaanse Groupon een geweldige druppelaar, die om de zoveel tijd een mist van water naar beneden laat vallen en niet eend duur. Voor 10 meter slangen en regelateur dacht ik, slechts 19,95. Als je een beetje handig bent, lijkt me dat de oplossing.
Is dit geen topper, ik zit al te kwijlen, als ik dit zie.
 
Ze hebben me boven vast horen klagen, op dit moment maandag avond half acht, breekt de hel los. Rafa ligt in de WC en wij binnen met de deuren open zitten te genieten van hevig onweer, bliksem en de verrukkelijke regen. De TV is uitgevallen, maar volgens Norbert is het met een half uurtje weer over. Net op tijd voor de start van goede tijden. Gelukkig is het geen bliksem met daarna een harde klap, dat vind ik doodeng. Ik heb het vroeger in Wormer een keer mee gemaakt, dat er een bliksemschicht was en daarna een vreselijke klap en toen was ik uit me bed gevallen. Zo raar, sindsdien, bent ik best bang als het blikt, dan ga ik tellen, als ik dan tot 7 kom is het 7 km. weg, heb ik me laten vertellen. De TV komt met stukjes en beetjes weer terg, dus het ergste is voorbij. Het was heerlijk voor de tuin en de stof is ook uit de lucht.
 
Deze foto is van gisteravond in Den Helder, waar het ook behoorlijk gespookt heeft.
 
Ik ben vanmorgen met Jenny, Piet Sevilla, naar de oerwoud dokter geweest. Ze loopt al, ik denk 5 jaar te kwakkelen met buik en darmen. Dus heb ik tegen haar gezegd, maak een brief met alles van je laatste 10 jaar. Dat heeft ze gedaan en vanmorgen zijn we naar Eric gegaan. Ik ben direct met de deur in huis gevallen, voor dat ze zelf iets kon zeggen, waarschijnlijk nog wat overdreven, ik heb ondertussen gemerkt dat dat helpt. Toen heeft ze zelf haar verhaal afgemaakt, maar Eric snapte er niets van. Heel fijn dat ik mee was er moet nu echt iets gebeuren. Ze hebben een paar jaar terug een matje vanwege een verzakking geplaatst, nu hebben ze ook een ring geplaatst, ook is ze in februari met hevige bloedingen naar het ziekenhuis gebracht. En ze weet niet wat er is gedaan. Ze moest haar uitkleden en hij heeft haar darmen gevoeld, toen riep hij mij er bij en ik moest op 2 plekken voelen, Jenny schoot haast tegen het plafond. Hij wist het al en hier helpen we zo vanaf. Diverticultis, is het. Ik kende het wel het heeft met je darmen te maken. Dus ik vroeg, waarom hebben ze dat niet met het darmonderzoek wat ze heeft gehad weggehaald.
Ik weet dat het uitstulpingen zijn, nu ik dit lees, heb ik hem ook door. Die zitten aan de buitenkant van je darmen. Door de spastische darm, komt er kracht op je darmwand en krijg je een balonnetje, net zo als je vroeger met de Basoka kauwgom maakte. Dat blijft aan de buitenkant van je darm zitten en je hebt er soms heel veel van. Het probleem is dat er ontlasting in gaat zitten en dat kan het balonnetje niet uit, dus dat gaat ontsteken. Hoe simpel kan het zijn.ook haar andere problemen aangepakt en met pakken pillen en 4 dagen een zuster aan huis voor een Klisma. Levenslang vitamine b1 b6 en b12. Ook levenslang Planta Ben voor haar darmen. Ze is echt heel afwezig en dat is het trieste, als je ouder word, moet er eigenlijk altijd iemand met je mee. Ik ben blij dat ik haar heb kunnen helpen. Ook het verhaal aan haar zoon uitgelegd, maar ze moet ook in Nederland in de gaten gehouden worden. Nu maar hopen dat ze haar pillen in blijft nemen. Ik had haar al eerder planta ben gegeven, maar na 2 dagen was ze alweer gestopt, het helpt niet zei ze. Maar nu moet ze het levenslang slikken. Het is een natuur product dus kan het geen kwaad.
Zo dat was de de dag van zuster Clivia vandaag.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten