donderdag 19 maart 2015

Gênant.

Je weet hoe ik ben, altijd maar denken, hoe kan ik het, met weinig geld, nog knusser in huis maken.
Ik zie iedere keer wat, als we dit zus of zo doen, dat zal wel gaaf zijn.
Regelmatig, zeg maar veel, zit ik op marktplaats te snuffelen, in alle rubrieken, maar wel op 10km. van huis.
Kom ik daar een harstikke mooie palm tegen, in Den Helder. Dus mailen, over en weer, en mijn bod was 7,50. Er zat een mooie witte pot omheen, ook nog voor die prijs. Het lukte en Norbert in de auto, richting Den Helder. Komt hij thuis en zegt, voortaan doe je deze klusjes zelf maar. Zo gênant, een vrouw woont in een klein flatje en ze kan het niet meer betalen en gaat nu naar een nog kleiner flatje en dan is de palm te groot. Ik schaamde me dood, toen ik dat arme mens 7,50 gaf. Eigenlijk heeft hij wel gelijk, uitbuiten noemen ze dat. De waarde is zeker 30 euro, maar als ik hem niet had gekocht, dan was er wel een andere uitbuiter geweest
Prachtige palm, maar voor ons ook wat groot.
 
Gistermiddag zijn we naar Schagen geweest, onze combi magnetron werkte niet goed.
Ik had eerst zogenaamd als nieuwe klant gebeld en gevraagd of hij ook bezorgde in Julianadorp.
Dat was geen enkel probleem en het koste niets extra. Dat was dus geregeld. In december hebben we de combi gekocht, maar vanaf het begin, werkte de magnetron niet goed. We hebben hem uit Schagen op gehaald, die man had hem in de auto gezet, maat toen moest hij nog naar 2 hoog. Het is ongelofelijk zo zwaar dat kreng was. Iedere keer 5 meter lopen en dan stoppen. We hadden weinig trek om weer met die combi te slepen. Vandaar mijn eerste vraag aan hem, daarna het verhaal verteld dat hij niet werkte. Je heb maar 2 maanden garantie en die waren nu dus om. Maar hij was door de telefoon heel erg aardig, dus geen probleem. Dus op naar Schagen, hij zit in een garage, die vol staat met witgoed. Ik zeg tegen Nor, toen we buiten stonden, ik ga eerst belangstelling tonen voor een nieuwe vaatwasser en dan zeg jij, laten we daar maar even mee wachten tot het najaar. Zo gezegd, zo gedaan. Toen een andere combi uit gezocht, die komt hij vrijdag ochtend omruilen. We hadden ook een Schagen nog een kastje van marktplaats opgehaald en gesnuffeld in een winkel die ook veel advertenties heeft staan. Donderdag komt Norbert zijn zuster, zoals ieder jaar een spekbokking eten en smiddags komen Willy en Rafolien langs. Vrijdag heb ik nog een adresje in Alkmaar, we moeten nog voor Marjolein wat speelgoed ophalen uit Egmond die ze vergeten was en dan nog wat ophalen uit de zaanstreek. Dan kunnen we gelijk wat bezoek afleggen. Dan zijn we hier in huis klaar en helemaal naar onze zin. Dan gaan we vanaf dit weekend vakantie houden. Je ziet het wel weer, ik heb het weer druk, en zoals gewoonlijk doe ik het zelf. Het apartement was prima voor elkaar, maar nu nog meer prima.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten