zondag 8 maart 2015

Ge-ar-iv-eerd

Tjonge, tjonge, het was me het dagje wel. Gisterochtend om 7 uur de deur uit en er om 9 uur in Julianadorp er weer in. S'avonds dan natuurlijk. Alles loopt altijd heel soepel, maar nu dus even niet, kan gebeuren natuurlijk, het kan niet altijd soepeltjes verlopen, zo is het leven ook niet.
 
We zijn keurig op tijd van huis gegaan, de auto naar de stalling gebracht, daarna richting vliegveld, met het taxi busje van de stalling. Lopen we naar de balie van Transavia en daar staat me een rij, ik denk 150 mensen. Dus geen koffie en peuk, eerst de koffers en de hond lozen. Eindelijk aan de beurt en toen wachten tot we opgehaald zouden worden om de hond weg te brengen. Wachten, wachten, ik wil een peuk, dus ik naar buiten, maar toen ik terug kwam, man en hond achter de muziek aan. Ik wist waar ze heen waren en liep die kant op, een heel stuk verder. Daar aan gekomen, alles op slot natuurlijk, ik roepen, Norry ben je hier, geen antwoord. Ik weer terug naar de balie, vast over het hoofd gezien, al hoe wel, die kale knikker kan je niet missen. Dat had ik inderdaad toch goed gezien, alle twee pleite, en nu? Ondertussen was het al half 10 en we moesten om 5 voor 10 aan boord. De rij bij de douane was vreselijk lang. Sinds 1 maart is er extra controle op iPad, laptop, telefoons. Dus daarom stond er natuurlijk een giga rij. Nog een tijdje lopen darren, geen man, toen maar gebeld. Zijn ze naar ze naar een nieuwe plek gebracht, helemaal bij de metro die naar Valencia gaat. Moesten ze wachten op nog een hond die mee moest. Ik zag die mensen met hond nog voor de balie staan om inchecken. Dat duurde nog wel even dus.
We vonden het handiger dat ik alvast maar door de douane ging en voor het vliegtuig ging liggen als Nor en nog niet was. Zo gezegd, zo gedaan. Maar op een geven moment zat iedereen al in het vliegtuig, ik Nor en de andere mensen van de hond nog niet. Na een tijdje kwamen ze aanrennen, nor heeft de hele vlucht nog na zitten zweten, zo snel heeft hij moeten rennen. Huppeldepup daar gingen we dan, prima vlucht gehad en mooie landing, voor Rafa misschien niet, want die had een bloedneus, tegen de tralies van zijn bench geklapt bij de landing?
 
Toen moest ik met een noodgang naar de balie van de Haarlemmermeer, daar had ik een afspraak om half twee. Snel de douane door en op zoek, was ik er eindelijk, waren de pasfoto's niet goed voor het Nederlandse paspoort. We kunnen alleen een nieuw paspoort halen in Madrid of op Schiphol. Moeder Maria, nu nieuwe pas foto's maken. Ik het winkelcentrum op Schiphol ik opzoek naar foto winkel. Het lukte en terug naar de balie van Haarlemmermeer voor de afhandeling, nieuw paspoort. Eindelijk naar buiten een peuki, want terug kon natuurlijk niet meer. Norbert gebeld, want die stond in zijn uppie met 2 koffers en moest ook de hond mee nemen. Die heeft zeker een half uur staan wachten, nadat hij de koffers had op Rafa. Nadat het hele gezin weer compleet was, mijn schoonzoon Fred gebeld, dat hij ons kon komen ophalen. We konden van te voren geen tijd afspreken, omdat we niet wisten hoelang het zou duren met het paspoort. Toen Fred kwam richting Wormer, bakkie koffie bij Nancy en Fred, daarna hadden Nel en Hans een hapje eten gemaakt, daarna nog even langs bij Marco, Annet en de kinderen, maar helaas die waren niet thuis. Dus richting Julianadorp, waar de afvoer nog steeds verstopt was. We hadden hem in januari toen we weg gingen volgegooid met gif, maar niet geholpen. Morgen maar een loodgieter erbij halen.
Toen even bij zitten komen en daarna direct onder de vette lappen, heerlijk geslapen. Nu de koffers uit gepakt, Norbert naar de super wat boodschappen gedaan en de rest van de dag doe ik niks meer, een beetje uitrusten van de toch wel vermoeide dag gister.
Dit slaat even nergens op, maar is wel leuk. Ik heb van de tuinman 2 pallets gehad. We hebben ze opgehangen bij het zwembad, maar niet geschilderd, wel tegels er op, staat heel leuk. Op gehangen omdat je er dan makkelijk onder kan vegen. ( was een idee van Norbert )
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten