maandag 17 februari 2014

Waar blijft de regen!!!!

Al dagen geven ze aan dat er regen komt, maar helemaal niets. Vandaag en morgen zelfs 100 procent. Het zwembad moet water hebben, we kunnen de kraan wel open zetten, maar gratis water is natuurlijk beter. We hebben een hele mooie warme winter. Er zijn zelfs mensen die de cv niet eens aan hebben gehad. Maar je kent ons, kachel dag en nacht aan, ook al schijnt het zonnetje. Het nadeel bij ons is, dat er in de woonkamer haast geen zon binnen komt, dus warmt onze kamer niet op. Er zijn al veel dagen boven de 20 graden geweest. Ik heb na de wandeling van woensdag, toch wel wat bijwerkingen gehad. Mijn voeten deden een  aantal wat meer pijn, en ben een aantal dagen heel moe geweest. Vanaf zaterdag weer wat opgeknapt. Ik weet niet of het door het lopen komt, ik ga het woensdag gewoon nog een keer proberen. Maar als ik dan weer naweeën heb, moet ik toch maar even achter mijn oren krabben hoe ik dat verder ga doen. Ik was juist een paar weken erg pittig met van alles bezig. Iedere dag had ik mezelf een opdracht gegeven en aan voldaan. Maar vanaf donderdag tot vandaag niets gedaan. Af was ik. We hebben naast de slaapkamer een terras van 50 vierkante meter een heerlijk terras waar eigenlijk de hele dag zon is, Maar er stond niets, zag er gewoon heel triest uit. Ik zat er alleen in de winter als ik een uurtje zin had om in het zonnetje te zitten. Wel staan er 3 zonnebedden, die ik over had, met kussens die aan alle kanten stuk waren. Ze lagen daar de hele zomer en winter, zon of regen, ze konder er wel tegen. Nu ik de naaimachine ontdekt heb naai ik alles wat ik tegenkom. Ik had nog eenpersoons dekbedhoezen, dus dacht ik, ga het proberen om daar een kussenhoes van te maken. Hartstikke goed. Op de zondagmarkt in Pedreguer staan ze altijd met lappen, een mooie lap gekocht en 2 hoezen gemaakt. Ik wist niet dat ik dat in me had. Er stonden 2 hele oude stoelen, als je er naar keek, vielen ze al uit elkaar. Al een paar weken gekeken naar oude stoelen, maar niets voor weinig. Tot vorige week 2 oude rookstoelen, zagen er niet uit, zo vuil. Vanmorgen er een emmer oxiaction en een schuurspons er op losgelaten, behoorlijk opgeknapt. Met de tuinslang afgespoten, de zon doet de rest. Het is nu een terras, dat er uit ziet als ver voor de oorlog. Maar een plantje op tafel en het is niet zo een kale zooi meer zoals het was. Ik kan er wel mooie dingen neerzetten, maar het probleem is, ik haal van dat terras nooit iets binnen, laat maar lekker staan als het regent, de zo'n doet zijn werk wel.

Het is echt geen topper, maar als de 2 blauwe kussens op de bedden liggen en de rookstoel bekleed zijn met blauwe stof, komt er een beetje eenheid in.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten