zaterdag 5 oktober 2013

Internet

3 druppels regen, een klap, het is weer feest. We zitten weer zonder internet. Het is wel fijn dat ik een speciale app heb, dat ik mijn blog ook zonder internet kan schrijven. Nu is het nog zaterdag ook, dus als het tegenzit, hebben we maandag weer internet, we denken dat het de router is die is doorgeslagen. We waren in Denia, dus ik weet niet of het op de berg erg tekeer is gegaan.

 

Het weer zou, als het goed is een tik hebben gekregen, maar het is nu 4 uur in de nacht en ik heb de buiten deur open staan. Vanaf vrijdag, gister dus 4 dagen regen, maar de weerkaart op de TV had een ander verhaal. Temperatuur zou ook 7 graden zakken, maar het is nu nog best warm. Ben benieuwd wat voor weer het straks gaat worden. Er zitten mensen in Denia met 2 kinderen, die dus hopen op 14 dagen zomer.

 

Ik heb een foto van de slaapkamer kast genomen, daar erger ik me al een hele tijd suf aan. De midden deurtjes van de linnenkast hebben een andere kleur gekregen. Absoluut niet door de zon, want die komt op het noorden niet binnen. Ik ga nu Ikea in Nederland aan schrijven en zeg dat ik de kast in Nederland heb gekocht, of ze me via Murcia, daar zit de Spaanse Ikea, 2 nieuwe deurtjes kunnen sturen. Als ik die operatie via Spanje moet doen, zeggen ze kom maar terug met de deurtjes en ruil ze maar om. Weinig trek in 150 km. rijden voor 2 deurtjes.

Het is op de foto nog erger dan het in werkelijkheid is. Ik vind het zonde, van onze mooie slaapkamer.

 

Nu even iets wat niemand gaat geloven. Vandaag is het 10 dagen geleden dat we onze laatste sigaret hebben aangestoken. Maar ik moet er wel bij zeggen dat we een beetje vals spelen. Ik heb 2 sigaretten gekocht, die je moet vullen met vloeistof. Vloeistof en de sigaretten, kosten 2 weken sigaretten. Stel dat we over 2 weken zeggen, ik vind het niks, dan hebben we het geprobeerd, en geen cent verloren. Ik heb nu voor 8 weken vloeistof in die prijs, dus dat is al winst. Ik hen nog geen moment gedacht, had ik maar een echte peuk, Norbert vind het wat minder, maar puft lekker met me mee. We hebben zitten rekenen, hoe verder nu Norbert geen inkomen meer heeft. We zouden door kunnen paffen, daar staat dan wel tegenover dat, het geld wat je de lucht inblaast, van je extra leuken dingen, die je wilt gaan doen af gaat. Daan kan er maar een op cruise, het jaar daarop de andere. Niet zo leuk hè. Dan gaan we her ze proberen. Ook vloeistof kost het nu ongeveer 4,50 per week en anders 45,00 euro per week. Sneller kan je het niet verdienen. Ik hoop niet dat we een stel zeikers worden, omdat we niet meer echt roken. We waren bij Mapa Mundi, Petra en Fred ook alle twee aan zo een puffertje. Zegt Norbert tegen me, kijk die vrouw tegenover me, is al aan haar 7de sigaret bezig. Dat was ons ook overkomen, als we nog sigaretten hadden gehad. Ik zeg niet dat het gaat lukken, maar wat mij betreft ben ik al een aardig stukje op weg. Ik ga niet zeggen ik rook niet meer, want het is slecht, enz enz. dat wisten we 20 jaar geleden ook al. Maar zoveel geld de lucht in blazen en daar dan andere leuke dingen, voor moeten laten staan, nee dat wil ik niet. We zullen zien, zei de blinde en liep met zijn kop tegen de deur. Waar dit opslaat weet ik ook niet, maar dat kwam zo maar in me op.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten