donderdag 31 oktober 2013

Nuttige dag!?!?

Mijn voornemen gister was, morgen ga ik de beuk er in gooien. Ik heb nog harstikke veel te doen. De kussens, die ik voor de bank in de flat aan het maken ben, afmaken. Ik moet nodig naar Foetje toe. Alles een beetje klaar zoeken voor volgende week. Boekhoud kundigen dingen verder regelen en nog meer dingen. Ik ben vanochtend vol goede moet begonnen, maar het weer is zo lekker, ik kan het niet maken om het zonnetje die zo zijn best doet, te negeren. Dus....... Paula heeft de pijp weer aan Maarten gegeven. Toen kwamen Martin en Anya, nog even gezellig een bakkie doen. Die gaan er ook snel weer vandoor, de winterkou in. En nu zit ik op mijn kont in het zonnetje, mijn blog te schrijven. Misschien, nog een klein duikje in het zwembad, als ik het te warm krijg. Het was gister een dag, dat ik dacht, moeten we naar boven? Een beetje fris, in de avond, met de deuren dicht gezeten. Maar blij dat we niet gegaan zijn. De hele week zijn de berichten goed, 23, 25 graden, dus blijf zitten waar je zit, en genieten.

Norbert is vandaag officieel gestopt met het bedrijf. Alles betekent, zodat de boekhouder de rest kan regelen. In princiepe is hij op 4 juni al gestopt, maar omdat hij nog, als ondernemer?, ziekengeld ontvangt, hebben weet door laten lopen. Als we weg zij, kan hij niet iedere week naar de huisarts, zijn ziek zijn papiertje halen. Nu kan ik ook bij de svb alles in orde maken, dat was me iedere keer een gehannes. Extra toelage voor Norbert, dan weer een maand geen toelage. Ik heb nu alles maar stop gezet. Alleen de betaling van mijn AOW laten betalen. En zodra we alle papieren van Norbert hebben, de partner toelage weer aan te vragen. Anders krijg ik op een gegeven moment een extra rekening, van nu terug betalen. En we zijn harstikke rijk, beide gezond, hond gezond en houden iedere week, veel geld over, niet dus, omdat we niet meer roken. Vanaf 25 oktober, wat een toppers zijn die lossie dossies toch. We hebben wel ieder een stoompijp, met koffiedamp en Norbert met sigaretten damp. Het gaat ons redelijk goed af. Ik heb geen sigaret meer aangeraakt. Nor was van de week op kantoor, toen hij nog werkte ging hij altijd met Ans ergens een bakkie drinken en een peuki doen.( dit wel goed lezen ) Nu dus weer, en heeft hij zich laten verleiden.( in de goede zin van het woord ) dus een paar haaltjes genomen. Maar, ondanks dat, we zijn goed op weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten