zondag 27 oktober 2013

Herfst

Terwijl mijn mede blog schrijvers, ik volg er meerdere, ook uit Nederland, de mooiste foto's van de herfst plaatsen, kan ik hier echt niet aan mee doen. Ten eerste zijn hier heel weinig loofbomen, en ten tweede zitten we nog volop in de zomer. Dat missen we hier in Spanje wel, de 4 jaargetijden. Maar daar staat heel veel zon tegenover. En dat is niet alleen heerlijk, maar dat zijn ook nog eens vitamientjes. Het zal hier ook niet zo lang meer duren, dat de dagen kouder worden. We zwemmen nog steeds overdag, ik denk dat dit het laatste weekie is. Dan zwem je toch vanaf April tot 1 november. Zo heb je nog wat aan je zwembad. Er zijn zat jaren dat het allemaal anders is, maar nu genieten we er nog even van.

 

Rafa heeft het ook geweldig naar haar zin, ze is, nu we nog beneden zitten, de hele dag buiten. Ik verwonder me er over dat ze nog niet in het water is gevallen. Ze rent achter, vliegen, wespen, nu zijn er ook dikke hommels, aan en maakt menig pirouette, ook op de rand van het zwembad. Als we, ook al is het maar even weg gaan, sluiten we haar op, boven of nu het niet meer zo warm is, in het beneden huis. Ik moet er niet aan denken, dat ze in het zwembad drijft als je terug komt. Een nachtmerrie.

 

Met Norbert gaat het beter, ik wil dit nooit zeggen, dat is de goden verzoeken en dan word het weer slechter, maar ik moet toch iedereen op de hoogte houden, bij deze dus. Mijn iPad begint wat kuren te krijgen, dus het word tijd voor een nieuwe investering. Het gekke is, na heel veel zoeken en speuren had ik er een voor Jong-Fo gevonden, voor een mooi prijsje. Nu zoek ik er een voor mezelf, overal 80 euro duurder. Misschien had ik in die week voor Jong-Fo net geluk, dat er een winkel was, die een aanbieding had. Ook in Nederland, geen dubbeltje goedkoper.ik blijf gewoon speuren, hij doet het nog wel, maar die kuren bevallen me niet. Straks zegt hij plof en ben ik alles kwijt wat er op staat. Ik moet er niet aan denken. Er staan alleen al 800 foto's op, die moet ik op een sticky zetten, maar ik weet niet hoe. En Norbert weet helemaal niet hoe het pattekind werkt. Als ik hem ooit iets wil laten lezen, gil ik,aan de zijkant vasthouden. Hoe hij het doet weet ik niet, maar 9 van de 10 keer, is alles weg.

Kijk dit is handig voor ons vrouwen, althans zeker voor mij, ik ben een klusser van lik me vessie. Je moet er maar opkomen, handig hè meiden?

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten