zondag 3 juni 2012

Rob en Rene

Verjaardag Rob bij Almendros
verjaardag Rene
Dat waren onze jarige deze week, kortom 2 feesten. Ik zeg bewust feesten, dat waren het, geen feestjes. Over het algemeen hebben we eigenlijk nooit feestjes, het zijn altijd feesten. En die gaan je niet in je koude kleren zitten. Iedereen moet de volgende dag bijkomen. Donderdag gaf Rob zijn feest bij Almendros. Een hele grote groep ook Fam. was er overgekomen en vrienden van de golfclub. Prima eten van alle voor gerechten een deel in het midden van de tafel. Ik kreeg het bord in mijn handen met carpaccio van tonijn, had ik die week ervoor ook gehad heerlijk. Dus zette ik het bord lekker voor me en dacht aanvallen. Dat feest ging mooi niet door, moest ik het midden en delen met 4 personen. Gelukkig zat Rutger in de omgeving en deed niet mee. Word al gek als hij het woord vis hoort. Dat was dus een meevaller voor ons bord. Daarna zelfde verhaal met de andere voor gerechten. Hoofdgerecht een lekker tongetje. We zaten gelukkig in een apart gedeelte van de zaak, maar ondanks dat, kan je wel zeggen dat het enigszins luidruchtig was. Arme andere gasten die ook in het restaurant zaten. Ook voor de andere gasten van Rob, van de golf en zijn Fam. die hebben volgens mij gedacht, bij welk zooitje gestoorde zijn we nu terecht gekomen. Maar het was lekker ouderwets gezellig en het was niet echt ASO, maar een beetje veel gezang enz. Rob en Hanny bedankt. Zaterdag waren Rene en Wlly aan de beurt. Er stond heel veel wind, maar wel 30 graden. Volle bak Rene achter de tap in zijn barretje. Ook zou hij voor de Bitterballen en fricandellen zorgen. Maar Rene vond de drank belangrijker dan de bitterballen. Dus knalde hij 50 bitterballen in de frituur en dacht, grote stappen gauw thuis. Dat is oke, maar je moet ze wel in de gaten houden. Nee dus, drank is belangrijker en toen hij ging kijken waren alle ballen ontploft en leeg gelopen, hup in de vuilnis bak. Nieuwe lading erin, doet die oen er weer 50 in. Hij zag het niet meer zitten en onthief zich van de taak als kok. Rutger en ik hebben ons maar opgeofferd, maar eerst hebben we een paar bitterballen uit de vuilnisbak opgegeten. Ze waren lekker, maar leeg. Toen de andere 50 er direkt op tafel gezet. Ze waren zo vet als bagger. Daarna de fricandellen aan stukjes gesneden, dan heb meer, we misten immers de andere 50 ballen. Toen nog 3 pakjes fricandellen uit de vriezer gejat, daar loopt Willy nu nog naar te zoeken. Kortom het was een stormachtig feest. Op naar de volgende, dat is woensdag, een schoolreisje met de wandelclub, Nor en ik horen daar eigenlijk niet bij. Maar dankzij Nel en Hans, die horen bij de club, mogen we ook mee. En dan zaterdag bij Piet en Ria de BBQ en natuurlijk de hele club in oranje voor de voetbal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten