dinsdag 24 mei 2016

Spoorloos.1

Vind ik altijd een leuk programma. Maar nu ben ik 3 keer binnen 24 uur spoorloos geweest. Iedereen in rep en roer.

Ik ben door Nel, Hans, Marco en Nancy perfect opgevangen. Maar toch hakte de crematie zaterdags er behoorlijk in. Vooral toen de muziek gespeeld werd, waar we allemaal herinneringen aan hebben, toen we rond de 20 waren. Na de crematie naar Nel en Hans een beetje napraten bij een broodje en een bakkie troost. Daarna naar Marco en daar blijven slapen. Ik zou met dochterlief Nancy naar de toppers gaan, ik had op VakantieVeiling 2 kaarten voor 12 euro gekocht. Nancy had er zin in en was direct naar haar overbuurvrouw gegaan, die een winkel heeft met verkleed spullen. Ze had een foto van haar doorgestuurd en zag er perfect uit. Ik had bij Inge al wat gescoord voor mezelf. Maar toen ik zondagochtend wakker werd, dacht ik, dit gaat het niet worden vandaag. Ik was helemaal af en had buikpijn en de diarree. De diarree is volgens mij gekomen van de pillen, die ik 3 dagen daarvoor gekregen had van huisarts. Ik had pijn in mijn handen, artritis. Maar door die pillen heb ik 3 dagen de slinger poep en buikpijn gehad. Bij iedereen waar ik de deze dagen was geweest, heb ik geen aangename geur achter gelaten. Maar we hadden het over de zondag ochtend, toen ik het niet meer zag zitten.

 

 

Ik had ook nog een afspraak bij broer en schoonzus. Toch vond ik het verstandiger om naar Nancy te gaan en te zeggen, Nancy, ik zie het vanavond niet zitten. Dat vond ik zo triest, we hadden er samen zo veel zin in. Ik ben er toch maar heen gegaan en het gezegd. Ik met haar mee denken, vraag iemand anders en gelukkig lukte dat. Snel naar de over buurvrouw kleding gehaald. Ze zaten voor die 6 euro perfect en hebben een leuke avond gehad. Toen even naar mijn broer, ik had bij mezelf bedacht, ik ga even 2 dagen naar Julianadorp, bijkomen. Het klinkt alsof ik een oud wijf ben, maar eigenlijk ben ik dat natuurlijk ook. Zo gezegd zo gedaan, lekker in mijn Milka ( zo heet auto paarse auto) op mijn gemakkie, richting einde van de wereld, wat dat is het ook een beetje. Eerst naar de supermarkt in Julianadorp, wat eten gehaald en op naar het appartement. Thuis hadden Nor en ik het er al over gehad dat ik daar ook heen kon gaan. Toen ik aan kwam rijden, waren de lamellen dicht, goed teken dacht ik nog. Maar op de parkeerplaats was mijn plekke bezet, oei, daar klopt misschien iets niet. Ik liep naar de ingang en daar kwam een vrouw en een kind aan. In welke woning woont u vroeg ik. Op nr. 42, ik ook zei ik nog. Dat was balen, maar vooral erg dom van mij. Ik had op mijn iPad kunnen zien of het verhuurd was, maar ik dacht het niet en Norbert ook niet. Vandaar dat we deze optie al hadden overwogen. Weer terug naar de auto en overstappen naar plan B, die had ik nog niet, die moest ik ter plekke nog maken. Terug naar de Zaan? Maar ik ben af, echt helemaal af. Ik wil even alleen zijn, poten op tafel, languit op de bank, liggen in een ligbad. In wat voor vaatje moet ik dit nou gieten? Ik ga morgen verder.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten