zaterdag 12 september 2015

Niet gepiest en toch nat.

Dat kan je wel stellen, ik was bij mijn Spaanse huisarts, om hem te vragen om een volledig B12 bloed onderzoek. Waar ik op geprikt moest worden daar had ik een lijstje van. Dus vorige week , prikken en maandag de uitslagen gehaald, die gemaild naar: B12 de vergeten ziekte, kreeg ik een mailtje, dat ze daar niets mee konden, omdat er niets van B12 opstond. Daar sta je dus vroeg voor op, om daar voor achten in de rij te staan om te prikken.
Vrijdag met de uitslagen naar de arts in Alfaz del Pi geweest. Die was ten eerste niet happy met de uitslagen en betreft e B12 kon hij er ook niets mee. Wel haalde hij uit de bloedtesten, er zit ergens een ontsteking, cholesterol wat hoog, suiker wat te hoog, leverwaarde niet goed, ook zit ik nog met de galblaas, waar wat mee moet. En volgende maand weer vervroegd naar de oncoloog omdat 3 maanden geleden mijn tumor marker te hoog was.
Maar eerst wil hij een beter bloed onderzoek, dus maar weer opnieuw prikken, gelukkig was ik er nuchter heen gegaan, met in mijn achterhoofd, dt er aanvullend geprikt moest worden.
 
Nu ga je naar een particuliere arts, dus dat betalen ze niet van mijn Spaanse verzekering. Het bloed onderzoek zou 122 euro kosten, maar hij had er twee extra onderzoeken op gezet. Die bel ik je wel door als ik ze weet. Dat was niet om te lachen 386 euro plus die 122, daar was ik niet blij mee, maar aan de andere kant weet ik wel waar ik aan toe ben en dat vind ik belangrijker dan geld.
 
Voor alle duidelijkheid, dit is een normale huisarts, die mee gaat met de groep: B12 research Group NL.
Dit is een groep van artsen, hoogleraren, Erasmus MC Rotterdam, samen 9 artsen en onderzoekers, die onderzoeken verrichten naar de B12 tekorten in het lichaam, dus niet wat het lab. zegt, maar zuiver wat het lichaam zelf opneemt.
 
Daaruit zijn Facebook groepen ontstaan, B12 de vergeten ziekte, daarin zit ook een Facebook site de babbelbox. Hierin zitten GEEN artsen, maar door eigen ervaring, kunnen ze advies geven, zonder dat er artsen of ziekenhuizen worden genoemd. Omdat er nog niet zo veel artsen zijn, die er in meegaan, hebben ze wel adressen van huisartsen die daar wel in meegaan. Die krijg je als je een persoonlijk bericht stuurd mat je woonplaats. Ze bestaan 3 maanden en hebben heel veel mensen die lid zijn geworden.
Toevallig was er voor mij een Nederlandse arts iin Spanje. Het onderzoek is nog in volle gang, maar er is heel wat naar boven gekomen. Dat lees je dan op hun afgeschermde site op Facebook.
 
Even een vrolijk plaatje, van een lachende man, die op dit moment, niet zo veel kan lachen om dit alles, Norbert, ik beloof je jongen, alles komt goed.
Of ik er in geloof, dat weet ik nog niet, wel weet ik sinds ik 2x per week B12 spuit dat de neuropathie in mijn voeten, niet meer hoger komt dan mijn voeten. Voor de injecties klom de pijn soms op tot over de knieƫn.
Dus ga ik rustig door met de injecties, teveel kan niet met B12, je plast het weer uit. Integenstelling met vitamine D daar mag je niet te veel van hebben, dat verlaat je lichaam niet.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten