dinsdag 14 mei 2013

Ik heb de afgelopen weken een ontdekking gedaan.

Ik kan het zelf bijna niet geloven, mijn lief heeft volgens mij een metamorfose ondergaan. Ik snap er helemaal niets van. Je weet wat een man is met 2 linkerhanden, die bezat ik, ook volgens hemzelf. Het enige wat ik hoorde, dat kan ik niet. Of als ik iets doe gaat het altijd fout. Maar ja, er moeten af en toe dingen in het huis gebeuren, waar je niet onder uit kan. Hij heeft nu heel veel tijd en om alles te laten doen, kost ook veel geld. We kunnen het beter zelf proberen, lukt het niet, kunnen we het altijd nog uit besteden. Daar is Norbert het voor 100 procent mee eens. Er gebeuren hier dingen in huis, ik kan het haast niet geloven, ben apetrots op mijn lief. Normaal vliegen de vloeken om mijn oren, daar word ik helemaal peu de veu van. Het beroerde is, niet zomaar een vloekje, maar die van hem komen echt vanuit zijn tenen. Wat doet hij dan allemaal? Eigenlijk teveel om op te noemen: alle soorten elektra, waterleiding af en aansluiten, koppelingen vernieuwen, werken met hout, schilderen, kussens van bank en stoelen, beknopen, kortom alles. Ik heb nog geen vloek of zucht gehoord. Van de week zat ik beneden, hoorde een klap, en dacht, nu komt het. Maar helemaal niets. De deur van de douche was gekletterd.

 

Vanochtend om 9 uur stond Nor al bij het kantoor van seguriadad, om de stapel papieren die we her en der vergaard hadden in te leveren. Voor 9 uur stond er al 10 man, maar het ging snel. Alles zelf ingevuld, een foutje en hij vergeten mij ergens te laten tekenen. De gemeente had een fout gemaakt, niet ingevuld de datum dat we parega de hecho zijn. Was niet erg zeiden ze bellen wel even. Morgenochtend even terug, dan zijn we wat ons betreft klaar. Nu afwachten, alles moet naar, Alicante, Madrid en naar Nederland. Klinkt niet veel belovend, een hele tour. Maar als het lukt, danken we god op onze blote knieen. Volgende week de laatste dagen bij de krant, wel gek, na 17 jaar, maar we hadden geen vooruit zicht op verbetering. Stoppen is de enige optie. Je hoeft je dan ook niet meer te ergeren aan klanten, die de betalingen uitstellen. En de keren dat je afspreekt en ze er niet zijn. Rust, nu dan echt helemaal je eigen tijd invullen. En als het vervroegde pensioen lukt, valt er ook weer een last van je schouders. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voor we een antwoord hebben.

Zondag naar de rommelmarkt om een binnen werk van een wasmachine te scoren.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten