dinsdag 21 mei 2013

Het lijkt hier wel Nederland.

Het is vandaag en gisteren, hier in Spanje echt geen toppertje. We hadden gister een feest, verjaardagen en bruiloft in een. Dikke maillot, lange broek en sjaal en daar ging ik dan. Nor moest naar het ziekenhuis en kwam later. Gelukkig hebben Peter en Ans een heel groot huis, dus binnen, alles aan de kant en sta tafels geplaatst, ook hadden ze op de zon gerekend, volledige tafels en stoelen, grote parasols, ons maken ze niet gek hebben ze gedacht. Eind van het liedje was dus binnen en ik af en toe blauwbekken buiten met een peukie. Echt harstikke koud. Dan sta ik buiten en denk, wat heb ik toch een slechte gewoonte, er waren denk ik 25 mensen en daar tussen zit een gestoorde, later Norbert erbij. Niemand rookt, hebben wel gerookt, maar gewoon gestopt. Karakter noem ik dat. Maar ondanks dat ik had buiten koud heb, een heel gezellig feest. Over het eten en drinken, jeminee, wat een werk hadden ze er van gemaakt. Ontzettend veel, maar ook van alles. Complimenten Ans en Peter. Het was super de super. Nu thuis, heb ik alle kachel aan, heerlijk. Maar eigenlijk niet normaal. Vandaag, bloggie maken en boekkie lezen, bij de kachel op de bank. Ik ben al dagen bezig 17 jaar boekhouding van mij te versnipperen. Het schiet op, nog een plastiek zak, dan ben ik klaar. Maar ik zit nu met een vastlopen. Dus eerst maar afkoelen, dan mijn laatste papieren erdoor. Nu hoop ik niet dat er helemaal achter in de kast nog 5 jaar boekhouding van de Bloemenzaak tegen kom. Waarschijnlijk heeft de boekhouder in Nederland dit nog, ik hoop het. Na mij, is Nor aan de beurt, ik denk niet dat hij gaat versnipperen. Hij heeft geen zin om daar dagen mee bezig te zijn. Ik denk dat het verbranden of in een ondergrondse container gaat worden. Ik ben er klaar mee en het geeft een lekker bevrijdend gevoel. Als we beneden klaar zijn, wil ik de badkamer boven, de voegen doen. Ik heb het op gezocht op Google, daar word je echt niet vrolijk van. En Norbert al helemaal niet. Ik denk dat we dat maar over de zomer tillen.

 

Dit slaat natuurlijk nergens op, maar ik heb wat problemen met het plaatsen van een foto. Maar het is wel een leuk bericht. Nu ik er over nadenkt, heb ik deze foto al geplaatst? Maar dan nogmaals, het kranten knipsel van mijn broer en schoonzus die een jaar de wereld intrekken. Geweldig, en hun kennende maken ze er iets moois van. Lieve Chiel en Mirjam, nog een week, dan gaan de kokken los. Doe heel voorzichtig en ga niet met vreemden mensen mee. Dit moeten jullie me echt beloven, wat broeder, ik ken je alsof ik je zelf gemaakt heb. Liefs ik bel nog wel even, ik had graag op Schiphol gestaan, maar dat zit er niet in.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten