woensdag 25 januari 2017

Sneeuw en vreselijk veel regen, regen en nog meer regen.

Wat is er aan de hand in ons Spanje, betreft het weer is het van het ene uiterste naar het andere uiterste. Regen, hagel, sneeuw en wind, dit seizoen genoeg van dit alles gehad. Het slechte weer in november, daar hebben wij niets van mee gekregen, maar gelukkig waren we thuis, toen de sneeuw viel, wat geweldig, een echt wintersport gevoel hadden we. Onderstaande foto, is de straat, waar ons appartement is. Huurders konden het huis niet uit.

We zijn het nu zat, we willen de zon, dit is de slechtste winter die we hier ooit hebben meegemaakt. Gelukkig vandaag is de zon aangekomen, maar er komt nog meer ellende aan. Dan zijn we er vanaf? En krijgen we alleen maar zon tot de kerst.

Het straatje tegenover het appartement, je kan nu zwemmend, vanaf je huis, de zee in.

Betreft het ziekenhuis, vanmorgen weer gebeld, gezegd dat ik honds beroerd ben. Er zijn heel veel mensen die ziek zijn en die moeten ook wachten, werd er gezegd, rustig wachten tot we u bellen. Gister belde Henk Landa om te vragen, hoe het nu ging. We kunnen verder weinig meer doen, dan wachten op de oproep. Hij vond het belachelijk, hoe ze in het ziekenhuis gereageerd hebben, op alles. Een mooi stukje voor de krant zei hij. Ja, eigenlijk is dat voer voor de krant, maar nu even niet, ik moet beter worden en dat gaat niet goed, als we een stuk in de krant schrijven. Het is in Spanje zelfs zo, dat als ik aangifte bij de politie doe, over luide muziek of zo, dan geeft de politie altijd, mijn naam en adres door. Dus dan kunnen de lawaai makers even langs komen, als we pitten, en b.v een raam ingooien. Dus je denkt in Spanje wel even na, voor je aangifte doet.

Wat echt he, ik vond het super, jammer dat het met een dag weg was. Daarna hebben we 2 dagen achter elkaar constant regen gehad. We zitten dacht ik op 100 mm, en dat in een paar dagen. Zo niets meer over regen, wind en sneeuw. Vanaf nu hoor je mij alleen nog over de zon.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten