woensdag 5 oktober 2016

Nachtje overslaan.

Slecht slapen heeft zo zijn voordelen. Als ik midden in de nacht wakker word zet ik een bakkie thee en ga ik, als ik aan het verzaken ben met mijn blog, een stukje bloggen. Ik ben daar wakker genoeg voor, want ik ben echt klaar wakker. Zo zie je elk nadeel heeft een voordeel.

Vanmiddag is eindelijk mijn testament gevonden, een hele tijd geleden, misschien haast wel een jaar, dacht ik ineens, waar is mijn testament eigenlijk? Niet dat ik van plan ben er tussen uit te knijpen, maar het kwam zo maar in me op. Eerst dat van Norbert tevoorschijn getoverd, dat lag keurig op zijn plaats. Toen dat van mij, nergens te vinden en volgens mij heb ik het nooit gehad. Goede raad is duur, naar de advocaat en vragen om een copie. Maar het is niet te geloven, hij kon het ook nergens boven water halen. Deze grap heeft haast een jaar geduurd, hij heeft overal gezocht, Madrid gebeld, de notaris die het beschreven heeft, zo heet dat toch, als het iets wettelijks word? Nada, nada, dat moeten we maar een nieuwe maken had ik zo bedacht. Regelmatig de advocaat gebeld, nee hoor nog steeds niet boven water was het iedere keer. En zo ineens vanmiddag kreeg ik een mail, gevonden. De notaris waar ik was geweest was inmiddels met pensioen en er zat nu een andere notaris en daar is het mis gegaan. Hoe het precies is gegaan, begrijp ik niet, hij gaf uitleg per mail in het Nederlands, maar het leek wel Turks. Het is een Nederlander en toen hij nog jong was is hij met zijn ouders naar Spanje gekomen. Zijn vader was ook een advocaat en hij heeft de zaak overgenomen. Wat ik begreep heeft hij stappen ondernomen die volgens de wet niet mogen. Maakt allemaal geen fluit uit, ik heb het. Toch een gevaarlijk iets, als ik de gedachte niet had gehad van, waar is mijn testament eigenlijk, had het toch ooit, een vervelende situatie geweest.

Het is toch heerlijk hier beneden, voor mens en dier. Ik heb nog geen zin om naar boven te gaan.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten