vrijdag 28 november 2014

Internet.

Ik vraag me wel eens af, een leven zonder internet. Je kan het je niet meer voorstellen. Al moet ik hier wel bij zeggen, ze maken de middenstand kapot. Vooral de kleine ZZP er, die hebben moeilijke tijden. Toen ik Bloemenzaak nog had, heb ik een vreselijke harde strijd moeten voeren, tegen de supermarkten. Toen waren de tuincentrums gelukkig nog niet zo uitgebreid als nu. We konden onze klapper maken met de kerst, met de kerstbomen. Arme Norbert, die stond de hele dag in de kou. Dat heb ik, zeker 10 jaar gedaan, toen ik nog een standplaats had. Zomer en winter buiten. Niet zoals de bloemen handelaren nu die hebben, een mooie kiosk, nee gewoon buiten met een grote parasol. Als rug dekking het busje. Ik stond altijd op klompen, dus geen last van koude voeten. Het was hard werken in de kou. Die hele bloemenzooi heb ik wel eens vervloekt. Maar ik ben er niet slechter van geworden. Je waardeert des te meer, wat ik uiteindelijk bereikt heb. Dan ben ik best trots op mezelf. Als Norbert met de kerstbomen stond, hadden we voor ons idee altijd regen. Achteraf gezien vond hij het best leuk werk. Alleen, iedere avond naar de boer, waar de bomen lagen, bij laden voor de volgende dag, dat vond hij minder.

Maar goed, we hadden het over internet. Mijn laatste jaar met mijn winkel, hadden we ook weer kerstbomen, maar 1/10 van wat we vroeger verkochten. Toen hadden de tuincentrums het door. Hele Fam. op zondag naar het tuincentrum. Dus een streep door de rekening van Paula's extra potje. Ik denk dat het nu heel zwaar is voor de bloemen winkels. Als je ziet wat de supermarkten nu hebben staan er voor prijzen, waar een bloemist niet tegen op kan. Nu had ik het voordeel dat ik zelf 3 x in de week mijn eigen handel in Aalsmeer op de klok kocht. 3x in de week om half 5 mijn bed uit. Ik moet er niet meer aan denken.

 

Betreft internet, ik had een bedrijf gevraagd om ons ventilatie systeem schoon te maken. Het bedrijf zit ergens in Friesland. Ze gaan naar Google en weten direct met welk soort huis ze te maken krijgen. Hij belde vanochtend dat ze helemaal vol zitten, pas op 5 jan. hebben ze tijd. Dus nu maar een afspraak gemaakt voor maart. We zijn alle twee een week niet helemaal lekker geweest. Ik heb op internet alle kadotjes voor de kinderen en kleinkinderen besteld. De volgende dag, kreeg ik de spullen die ik de avond ervoor had besteld.

Nogmaals je helpt de middenstand om zeep en ik als ex ondernemer werkt daar aan mee. Eigenlijk vind ik mezelf hier in, geen topwijf, maar er is nog zoiets als een portemonnee. Ook heb ik gister een bos bloemen bij de supermarkt gekocht. Ik weet het, zeer triest, ik moet beter weten. Sorry hoor voor alle bloemisten. Eigenlijk moet iedereen nu tijd over hebben. We staan niet meer in de rij bij de bank en zo zijn er heel veel dingen op internet, die het leven een stuk makkeler maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten