donderdag 27 november 2014

Griep

 

Het lijkt net of hier 2 griep gevallen zijn, maar dat is niet zo, alleen Norbert heeft een paar dagen griep. Ja als hond zijnde laat je je baasje niet alleen. Trouwe Makker Rafa blijft de hele dag bij hem. Het is jammer, we hebben heerlijk, rustig en niet koud. Zonde om dan op je bed te moeten liggen. Dinsdag ochtend komt er een nieuwe inbouw koelkast, vanaf 7 uur kunnen ze komen, wat een tijd. Ik hoop dat Norbert weer een beetje bij de pinken is, anders moet ik helpen. Maar eerst moet de oude worden leeggehaald en uit gebouwd. Dat gaan we vandaag doen. De oude doet het nog wel, dus heb ik hem voor het weekend voor een klein prijsje op marktplaats gezet. Is er dinsdag ochtend nog niemand geweest, dan nemen de vrachtrijders de oude koelkast mee. Ik heb dus nog een dag, om een zakcentje te verdienen.

Lief he 2 makkers.

 

Ik hoorde van Cor dat het in Spanje nog steeds niet geregent heeft, dat is niet goed voor de coniferen die we geplant hebben. Alle dagen is het boven de 20 graden. Dan is het water van het zwembad, misschien 18 graden en kan je als je ligt te bakken best even koelen. Wij kijken vanaf de kamer, op de duinen en op de parkeerplaats. Het is ongelofelijk hoeveel auto's daar altijd staan.

 

Zaterdag avond hebben we jammer genoeg de vriendenavond in Bartsfontijntje gemist. Maar er komt een herkansing met de kerst. Het is altijd zo gezellig om al je oude vrienden te zien. Omdat Norbert ziek is loop ik met Rafa, dat valt niet de kluft op naar het strand. Nu, inmiddels maandag, kregen we zojuist door dat we moeten uitkijken op het strand. Het betreft de vogel griep. Langs de hele kust, vanaf Duitsland tot hier, zijn er zieke zeehonden, die het strand opkomen omdat ze ziek zijn. De klusjesman op het park is gisteravond er over gebeld, dat hij de mensen moet waarschuwen. Ik heb er op het nieuws niets over gehoord, maar het zal wel waar zijn. Jammer voor Rafa, maar wij gaan niet meer naar het strand. Maar in het bos vind ze het ook leuk, lekker scheuren tussen de bomen door.

Inmiddels zijn we dagen verder, we zijn weer wat opgeknapt. De koelkast staat op zijn plaats, maar de deur moet er nog voor. Hij werkt wel, met de koelkastdeur ervoor, maar de buitendeur moet er nog op. We hebben het bekeken op You tube, maar Nor begrijpt er geen hout van. We hebben inmiddels een advertentie geplaatst, voor iemand die zo een deur systeem wel begrijpt, maar nog geen reactie gehad. Dus afwachten maar en hopen dat iemand zich meld. We zijn ook op zoek naar iemand die ons ventilatiesysteem kan schoon maken. Die hebben we nog nooit gedaan. Op het bad liggen vaak zwarte stof deeltjes, dus ik denk dat dit hard nodig is. Ik heb al een paar dagen terug een bedrijf gemaild, maar laat niks horen. Dus afwachten maar weer.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten