zondag 6 april 2014

Afscheid nemen doet pijn.

Afscheid nemen, doet altijd pijn. Als je weer terug gaat naar huis, moet je , je kinderen en kleinkinderen weer achter laten. Fam. en vriende ga je ook weer een lange tijd missen. Dat is het nadeel, van het in Spanje wonen. Maar we krijgen er ook weer veel voor terug. Nu moet ik ook haast, ik kan het nog niet, afscheid nemen van mijn uggs. Wat is dit nou weer voor stom gelul, zal iedereen denken. Toen ik 5 jaar geleden kanker kreeg, heb ik de kanker overwonnen, maar kreeg als erfenis een ander kado terug. Normaal kan je een erfenis weigeren, maar in dit geval, ging die vlieger niet op. Ik moest deze erfenis aanvaarden. Toen was ik niet blij, nu NOS steeds niet. Wat kreeg ik dan? Nou neuropathie, heel erg, vooral in de voeten. Ik kan geen schoenen meer verdagen. Van alles geslikt en gedaan, niets helpt. Mijn woensdag wandelingen, met onze vrienden, hier in Spanje zijn me ook afgenomen. Ik ben een paar maanden geleden nog een keer meegeweest, maar heb het op moeten geven. Baaaalen. Ik kan natuurlijk wel daarna mee gaan eten, Maar dat is toch anders. Persoonlijk zie ik het eten als een beloning voor de wandeling die ik gemaakt heb. Ik slik nu 2x daags pillen met morfine en dat helpt een beetje, niet erg veel, maar er is mee te leven. Maar wat heeft dit verhaal met afscheid nemen te maken? Het zit zo, het enige wat ik kan verdragen in de wintermaanden zijn ugss. In februari heb ik mezelf verwent met echte uit Australiƫ. Op het moment dat ik er mijn voeten instak, voelde het al verrukkelijk. Ik heb nog steeds 24 uur pijn, maar pijn of pijn, daar zit een groot verschil in. Maar toen ik vanochtend naar het zwembad liep, was het bloed heet. Te warm om in de zon te zitten. Ineens bedacht ik: je moet je uggs in de wilgen hangen, dus afscheid nemen. Dat gaat een moeilijk proces worden, ik kan ze niet missen. Wat moet ik nu? Op slippers lopen gaat niet, door het weinige gevoel, verlies ik ze. Dit is eigenlijk een heel groot onzin verhaal, betreft de Ugss. Schamen moet ik me, er zijn veel ergere dingen in de wereld dan die stomme Ugss. Maar toch, voor mij is dit een probleempje.

Dit zijn ze dan. Ik kan niet wachten tot het weer winter gaat worden. ( natuurlijk niet )

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten