zaterdag 4 januari 2014

Zaterdag 3 januari 2013

Dan kom je na maanden weer in je eigen huisje, en daar sta je dan. Eerst het licht maar aan, hoe ging dat ook al weer, nee niet gewoon op het knopje drukken, maar er is een schakelaar, die alle tegelijk aan doet, denk je dan. Zo gelukt. Alle kranen een kwartiertje laten lopen. Pffft, een scheur in mijn kop van de droogte, waar staan de glazen ook al weer. Oja, Nor zet je kopjes en de glazen direct in de vaatwasser. Shit heb ik hier niet. Klinkt  allemaal heel dom en overdreven, maar we hebben sinds vorig jaar juni niet meer boven gewoond. We zijn vertrokken uit het beneden huis. Het is nu 12 uur in de middag en er staat zo een groot, warmte gevend ding in de lucht, ik zit op het balkon, boven te schrijven, met de hond aan mijn voeten. Ja RAF is ook niet vies van een zonnetje. De post is doorgenomen, maar nog niet verwerkt. Norbert zijn auto stond op een half lege band en dat wisten we, die liep al langzaam leeg. Nu even oppompen met een of ander trapding en dan naar het benzine station. En naar de  apotheek, er waren bepaalde pillen op. Ze kunnen hier echt niet rekenen, ik zat al een week zonder, maar dat heb ik opgelost met een, volgens de apotheek in Nederland, iets vergelijk baars. Rafa had gister niet echt de dag van haar leven, met 4 poten wijd de bench in. Piepen die malloot, dus wij maar snel weg. Dit keer kwam ze als een van de eerste, de bench stond te schudden als een gek, van de lopende band. Maar ze is alles zo weer vergeten. Ze weet ook weer dat als er mensen langs ons hek lopen dat ze moet blaffen. Knappe hond hè? We moeten dat echt afleren, we gaan ons storten in dit àvontuur. Wie? nor of ik? We gaan maar loten denk ik. Ik zit ondertussen te stomen in de zon, ga dus maar naar binnen, om de post verder af te handelen. We hebben het heerlijk in Julianadorp gehad en de tijd is omgevlogen. We hadden nog veel meer willen ontdekken, want er is veel te zien en te doen in den Helder. Een volgende keer maar weer. Het is hier natuurlijk heerlijk, niet alleen het mooie weer, maar ook is het weer fijn om je vrienden hier weer te zien. Het begint morgen al met een partijtje boerengolf en een Paella. Herman word 65 jaar en wat we gisteravond van Rutger hoorden zijn ze al druk bezig met een " stukkie " aan het instuderen. Kortom, heel fijn, om wieder zu Hausse te zijn. Nor heeft zich bij me gevoegd op het balkon!!!! Een wonder. Ik zeg is het niet heerlijk om hier zo je bakkie koffie hier te drinken, weet je wat hij zegt,mmmm, een dun windje. Mensen het is 21 graden, de zon schijnt, en een klein, niet koud windje. Zou je deze man, niet achter het behang plakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten